Marketing we współczesnym kształcie powstał ponad 50 lat temu. W latach od jego stworzenia powstało wiele różnorakich rodzajów marketingu – najbardziej frapującym jest marketing afiliacyjny, który został wykreowany, gdy sieć internetowa stała się powszechna. Na czym on polega?
Rzecz jest bardzo prosta. Działalność, która sprzedaje jakieś towary, podpisuje umowę z innym podmiotem – tak wykuwa się program partnerski. Na witrynie internetowej partnera zostają zamieszczone treści od firmy, w których promowane są jej towary. O ile ktoś dostanie się przez reklamę na portal przedsiębiorstwa i zakupi dany artykuł, właściciel witryny partnerskiej otrzyma pewien procent od wartości zakupu. Tak działająca afiliacja marketingowa może przynieść wielkie zyski obu stronom. W tym miejscu rodzi się pytanie – które portale mają dużą szansę, by przyłączyć się do takiego typu układu, jak program partnerski? Rzecz jasna te, które mogą legitymować się znaczną popularnością wśród internautów. Jest to proste w obsłudze – wystarczy zamieścić na witrynie podesłane przez partnera treści, zamieścić linki i czekać na przyszłe prowizje. Specjalne technologie potrafią poznać, z jakiej strony online klient dostał się do serwisu sklepu.
Marketing afiliacyjny jest systematycznie wykorzystywany przez sklepy, które trudnią się sprzedawaniem artykułów z dużą marżą. To pewne, że działalności gospodarcze z branży wytworów jedzeniowych nie będą inwestować pieniędzy w marketing tego typu.
Program partnerski jest często stosowany przez marki bogate, chcące zwiększyć zasięg promocyjny. To korzystna alternatywa dla pompowania środków w zwyczajne typy reklamy WWW, które często są bardzo nieskuteczne. Kluczową kwestią jest kreowanie afiliacji ze stronami, na których znajdują się materiały powiązane z artykułami, które oferuje marka – dzięki temu jest gwarancja, że komunikaty perswazyjne docierają do odpowiednich targetów.