Gdy chodzi o zachowanie bardzo dobrych relacji z pracownikami odpowiedzialne są za to programy motywacyjne. Pracownicy za zrobienie jakiś określonych celów biznesowych uzyskują jakieś honorarium bądź nagrody finansowe. W ten sposób są mobilizowani do skutecznej pracy. Poziom spełnienia osób zatrudnionych zwiększa się a to jest połączone właśnie ze wzrostem skuteczności a także poprawą efektów pracy. Programy te budują wizerunek przedsiębiorstwa, jako instytucji, która faktycznie bierze pod uwagę rozwój swoich współpracowników. Pielęgnowanie wierności klienta jest niezwykle istotnym czynnikiem dojrzewania biznesu. Dlatego powstał marketing relacji inaczej określany, jako marketing partnerski albo marketing nastawiony na klienta. Koncentruje się on na analizie tego, czego pragnie klient i czego być może będzie pragnął w najbliższej przyszłości. Stara się on wyjść na wprost oczekiwaniom obecnym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Koncentruje się on także na relacjach przedsiębiorstwa z przedstawicielami, pośrednikami oraz relacjach wewnątrz firmy.