Naczelnym zadaniem, jakie wykonuje każda agencja public relations, jest wykreowanie relacji pomiędzy konkretnym podmiotem (na przykład marką) a publicznością (np. klientami). Należy pamiętać, że klasyczny przekaz marketingowy jest porozumiewaniem się jednostronnym. Firma lub podmiot polityczny wysyłają reklamę, a publiczność ją „odbiera”. Nie działa w tym działaniu komunikacja obustronna. Kluczowym aspektem PR zaś jest właśnie śledzenie komunikatów publiczności i reagowanie. Plany, jakie bierze na siebie agencja public relations, mają jeden ważny cel – budowanie wizerunku przedsiębiorstwa poprzez prowadzenie efektywnej i pozytywnej relacji z odbiorcami (klientami itp.).
We współczesnym świecie ekonomicznym i politycznym agencja PR (odwiedź PR Time) jest konieczna jak tlen. Odbiorcy przekazów marketingowych pragną utrzymywać relacje z marką. Jest to efekt gigantycznej popularności internetu oraz portali społecznościowych. Współcześni ludzie zdają sobie sprawę z tego, że mogą na bieżąco oceniać kroki wszelkich firm i chcą, żeby ich oceny były doceniane. Żadne przedsiębiorstwo, które puszcza mimo uszu głosy swoich klientów, upubliczniane dzięki nowoczesnym technologiom, nie wygra na współczesnym rynku.