W każdej spółce, która zatrudnia dużą liczbę członków personelu, istnieje dział pod nazwą Human Resources, w którym pracują fachowcy zajmujący się m.in. koordynowaniem pracy poszczególnych pracowników.
Źródło: http://www.flickr.com
Zarządzanie pracownikami posiada kluczowe znaczenie dla poprawnego funkcjonowania firmy, gdyż zarządzanie ludźmi znaczy kierowanie nie tylko ich obowiązkami, ale także ich motywacją, emocjami, lękami czy także poczuciem własnej wartości. Oczywistym jest fakt, że jeśli zatrudnieni czuliby się dowartościowani, a oni sami będą odczuwać szacunek do realizowanej przez nich pracy, to jakość tej pracy okaże się wysoka. Niestety kierownicy wielokrotnie popełniają pewne pomyłki, które ostatecznie mają zły wpływ na całą firmę. A czasami wystarczy zrobić mały gest uznania. To nie musiałaby być premia, niekiedy wystarczyłoby pewien wyjazd integracyjny lub chociażby dodatkowe wakacje. Poza tym zachęcanie nie może opierać się jedynie na klepaniu po ramieniu.
Kolejnym problemem jest przeświadczenie, że jeden członek personelu nie ma żadnego wpływu na całą firmę. Może jest jedynie trybikiem w wielkiej maszynie, ale należy mu się odpowiednie poważanie. Dobry przełożony nie może równocześnie oczekiwać tak kreatywności, jak i posłuszeństwa. To dwie wykluczające się sprawy. Poza tym psychoanaliza behawioralna przekonuje, że standardowa technika nagród za osiągnięcia oraz kar za złe wyniki, nie zawsze jest dobra.
Wszystko jest zależne od konkretnej okoliczności i określonego człowieka.
Gdy będziesz zdania, że zaprezentowany w tym serwisie post jest godny uwagi, kliknij ten link, a zobaczysz więcej forsel analogicznych tekstów.
Najczęściej jedna nagrodą zachęca pracowników do żądania coraz większych wyróżnień.