Najbardziej wartościowy klient to taki, który uznaje daną firmę za najlepsza w swojej dziedzinie i godną zaufania. Osoba, która myśli w podobny sposób częściej i chętniej będzie korzystała z usług firmy, do której jest przywiązana. Będzie gotowa więcej zapłacić i raczej nie będzie spoglądać na konkurencyjne marki. Firma w rewanżu zrobi wiele, by zachować perfekcyjne stosunki z najbardziej przywiązanymi klientami. Jednym ze skutecznych sposobów na zdobycie zaufanych klientów jest system lojalnościowy.
Jest wiele powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na program lojalnościowy. Nie rzadko do prowadzenia podobnych działań pcha markę bardzo silna konkurencja. Rynek jest obecnie przesycony i wiele firm ma podobne oferty. Innym czynnikiem korzystania z podobnych programów jest sceptycyzm konsumentów w stosunku do klasycznej reklamy. Wbrew pewnym opiniom, zazwyczaj to pogorszenie sytuacji firmy, a nie jej rozwój jest powodem dla wdrażania nowych form promocji. Firma która wdraża program lojalnościowy, na początku powinna określić grupy docelowe, które będą nim objęte. Mogą to być tylko najwięksi partnerzy, sieci handlowe realizujące ustalone wcześniej minimalne wartości obrotów, dystrybutorzy z regionu, na którym nam najbardziej zależy lub wszyscy dotychczasowi odbiorcy. W zależności od liczebności wytypowanych grup oraz ich potrzeb, dobieramy odpowiednie narzędzia mające przynieść uczestnikom programu określone profity.
Źródło: Programylojalnosciowe.pl
System lojalnościowy musi być dopasowany do konkretnej organizacji. O wyniki nie musimy się martwić, ponieważ wzrastająca liczba podobnych programów zapewnia o skuteczności takiej formy zarządzania. Należy się spodziewać, że przy coraz bardziej wymagających warunkach rynkowych, lojalność wobec marki a także dostawcy, staną się głównymi składnikami przewagi konkurencyjnej. Aby jednak osiągnąć spodziewane rezultaty, należy liczyć się z koniecznością dużego zaangażowania, zapewnienia wysokiej jakości produktów oraz stawiania na pierwszym miejscu klienta.Program lojalnościowy jest wykorzystywany zarówno w odniesieniu do klientów finalnych jak i w odniesieniu do pośredników handlowych. Odpowiednio przygotowany program pozwala na osiągniecie wielu korzyści, zarówno przez dostawców, jak i przez pośredników.