Jeśli firma posiada tak wysoką pozycję, iż właściciel chce poświęcić na jej ochronę duże środki, wypada zadać sobie pytanie, co z jej innym aspektem, własnością intelektualną?
Otóż wszystko to co wytworzy człowiek przy pomocy swojego umysłu, a co jest innowacyjne, do tej pory niespotykane, nazywamy własnością intelektualną. Są to szczególnie utwory muzyczne (w tym ich słowa), patenty JWP tudzież logotypy. Wyobraźmy sobie, iż to co stworzyliśmy nie zostało docenione tak jak byśmy sobie tego życzyli. Na przykład, ogłoszono konkurs w firmie kosmetycznej, w której jesteśmy zatrudnieni na logo nowego szamponu. Daliśmy z siebie wszystko i projekt ostatecznie trafił do konkursu. Zdobył pierwsze miejsce, jednak podjęto decyzję następnego dnia, iż po nieznacznych zmianach będzie zdobił opakowanie kremu. Bez obaw – logo podlega ochronie wynikającej z przepisów prawa dlatego każde ”przeróbki” – powinny mieć naszą aprobatę. Następstwa ich naruszenia mogą kosztować nie tylko dużo stresów czy straconego czasu, lecz także funduszy, albowiem nad ochroną własności intelektualnej w kraju czuwają odpowiednie ustawy, w tym o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – nieuczciwe praktyki rynkowe.
Autor www.jwp.pl
Owoc pracy twórczej człowieka, który z uwagi na swoją wyjątkowość i dużą doniosłość ekonomiczną, gospodarczą czy rozwojową zdecydowanie wart jest ochrony.