W praktyce prezentuje się to tak, że biorąc za przykład pozycjonowanie – – konkretnego sklepu online z pewnością ważne pozostaje dla zyskania jak najwyższego wyniku, i co będzie z tym powiązane, zainteresowania klientów to, jak strona ta prezentuje się graficznie. A więc najzwyczajniej czy będzie zaprojektowana w taki sposób, by żaden użytkownik nie posiadał problemu z jej obsługą, nawet kiedy pojawi się na niej pierwszy raz.
To też zagwarantuje odpowiedni ruch na witrynie, a jeżeli łączyć będzie się z to z doskonałą obsługą na wysokim poziomie oraz z szybkim przeprowadzaniem poszczególnych operacji handlowych, to abstrahując od branży okazja będzie pochwalić się uznaniem klientów. Następnym przykładem, tym razem nawiązującym do pozycjonowania poza samą witryną może zostać chociażby wypromowanie jakiegokolwiek bloga.
W tym wypadku albowiem ważne jest to, aby poza samą treścią strony pozostającą w zgodzie z jej przesłaniem miała szansę się na nią natknąć stosowna grupa docelowa. Jeśli ktoś posiada bloga tematycznego to ma obowiązek zadbać nie tylko o jego zawartość merytoryczną, ale i o to, aby witryna została wypromowana skutecznie w serwisach społecznościowych.
Optymalizacja strony internetowej jest tym, co zapewnia jej sukces a także uznanie w oczach internautów plus pozwoli jej utrzymać się jak najwyżej w katalogach. Nie można jej zaniedbać.