Dużą liczbę przykładów odpowiednich zalet tego rodzaju zbiórki można wyszukać w necie wpisując chociażby słowo crowdfunding. Najlepiej zawsze przeprowadzić początkową selekcję kluczowych cech, jakie interesują klienta, aby wiedzieć, czego konkretnie się szuka w reklamie projektu i nie trwonić zbyt wiele czasu na rozmyślanie nad jego przekazem. Jest wiele platform i serwisów, które ułatwiają lub są pośrednikiem crowdfundingu. Całe jednakże powodzenie akcji zależy od jej jak największego rozpowszechnienia, z tej przyczyny istotny jest koncept, innowacyjność i dowcip. Najlepiej, by podchodzić do projektów tak, by były one dla widza nowatorskie, cudowne i przyciągające wzrok. Crowdfunding nabiera również rosnącej popularności w Polsce – https://wspieram.to/rozpocznij.html.
Pozostałe popularne sfery, w których crowdfunding jest tym bardziej widoczny, to muzyka, literatura i technika. Tego rodzaju finansowanie stanowi także świetny sposób na walkę z internetowym piractwem – zamiast zniechęcać ludzi do pobierania płyt, zachęca się ich do wpłacania dobrowolnych sum. Choć pozornie nie są to olbrzymie sumy, zgromadzone razem sprawiły, że wielu alternatywnych muzyków wydało płyty i wzięło udział w koncertach oraz festiwalach. Trudno więc oprzeć się wnioskowi, że sfinansowanie projektu poprzez crowdfunding sprawia, że mało się traci, a jest on wspaniałą drogą na zwiększenie popularności, koniecznej do powodzenia.