Termin logistyka początkowo zaistniał w obszarze wojskowości.
Obecnie logistyka utożsamiana jest jako wieloaspektowy proces rozplanowywania, realizowania oraz monitoring przewożenia i przemieszczania miedzy różnymi gałęziami gospodarki produktów oraz materiałów. Przy planowaniu logistycznym najważniejsza są specyfika towaru i windowanie popytu. Usługi logistyczne dotyczą informowania klientów i zaspokajania ich potrzeb, kontroli poziomu i zdatności ekonomicznej zapasów, przyjmowania i realizowania zamówień, odpowiedniego zaopatrzenia, dystrybucji, sprzedaży, przepływu towarów oraz gospodarki magazynowej.
Wielopłaszczyznowość wyrażenia logistyki (sprawdź najlepsze promocje na: przeniesienia maszyn) sprawia, iż wielu firm i hobbystów dyscypliny poszukuje informacji na stronach internetowych, choć może być trudno znaleźć portal logistyczny, który całkowicie wyczerpuje i wypełnia treść tego zagadnienia. Nieustanna transformacja oraz postęp sprawiają, iż trudno nadążyć z ciekawostkami i nowatorstwem w logistyce, wskazane jest zatem zastanowić się nad poszukiwaniem właściwego dla nas portalu logistycznego. Ze względu na zasięg terytorialny wyróżnia się wiele płaszczyzn logistyki, poszczególne serwisy logistyczne mogą zajmować się specjalizacyjną tematyką transportu międzynarodowego czy też krajowego, w obrębie konkretnego działu gospodarki lokalnej bądź narodowej.
Fragment usług logistycznych może zostać przekazany spedytorom. Na serwisach logistycznych można znaleźć wiele ofert transportu, obsługa czy przeładunków. Spedytorzy to osoby prawne bądź osoby fizyczne, które zajmują się rozplanowaniem przepływów towarów za odpowiednią opłatą. Przewóz towarów może być koordynowany przez transport samochodowy, transport kolejowy bądź przez transport morski. Umowa między zleceniodawcą a spedytorem najczęściej określa sposób przyjmowania zleceń, środek transportu, formę ubezpieczenia wysyłki oraz sporządzanie dokumentacji transportowej. Czasami uzupełniania jest ona o czynności dodatkowe takie jak magazynowanie przesyłek, przyjęcie zapłaty za wysyłkę od konsumenta bądź koordynację sprzedaży towaru. Funkcję spedytora nie musi pełnić podmiot zewnętrzny, ale i wyodrębniona specjalnie jednostka organizacyjna danego podmiotu gospodarczego.