Hipermarkety działają w Polsce już od kilkunastu lat. Ogromnie zmieniły one sam handel, niektórzy są wręcz zdania, że zabijają one małych, lokalnych przedsiębiorców.
Autor: Fotos GOVBA
Źródło: http://www.flickr.com
Rzeczywiście ekspansja sieci marketów i dyskontów jest bardzo duża, tak naprawdę w niedużej ilości miejscowości nie będzie żadnego dużego sieciowego sklepu. Lecz wejście sieci handlowych do Polski odmieniło także w dużym stopniu oblicze promocji, co tak naprawdę zwykli klienci również bardzo często mogą zobaczyć w swoich skrzynkach pocztowych i na klatkach schodowych w blokach. Mianowicie będzie tu chodzić o gazetki reklamowe, które zaczęto używać do promowania oferty sklepów, a zwłaszcza jakiś promocji i wyprzedaży. Niektórzy szacują, że kontakt z gazetkami może mieć więcej niż połowa klientów w naszych miastach, a duża ich część robi na ich podstawie zakupy. Na pewno to świadczy o ogromnej skuteczności tego sposobu reklamowania, dziwić się więc nie ma czemu, że największe sklepy stosują ją od lat, a coraz chętniej zaczynają też sięgać po nią właściciele mniejszych firm.
Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Badania rzeczywiście potwierdzają wysoki poziom skuteczności gazetek, zwłaszcza że najczęściej i tak będą one dotyczyć one sklepów, w których na co dzień robi się zakupy. Typowa gazetka Lidl ma w pierwszej kolejności informacje o towarach, które są właśnie reklamowane, i przeważnie będą to towary, które i tak się kupuje, to znaczy środki czystości lub żywność.
Przydatny post? Jeżeli tak sądzisz, sprawdź inne tego rodzaju materiały na analizowany temat – bez marudzenia kliknij tutaj, więcej zobaczysz w linku (https://sacher-cnc.com/pl/).
Lecz największą zaletą takich gazetek jest to, że jeżeli klient się skusi i uda się już do danego sklepu, to przeważnie zostawi tam dużo więcej pieniędzy, bo poza produktami po jakie przyjechał zrobi również resztę zakupów. Gazetki mogą mieć zróżnicowaną postać, każdy ze sklepów wymyślił najbardziej odpowiedni dla siebie format i go używa, skoro jest skuteczny. Najczęściej ich grubość wynosi od kilku do kilkunastu stron, ale zdarzają się również gazetki, które mają ich znacznie więcej. Najskuteczniejsze w gazetkach będzie operowanie wysokością cen, jeżeli się poda starą, wysoką cenę i przy niej promocyjną, to ma to ogromną skuteczność wśród wielu klientów.