Księgowi mogą się specjalizować w jednym z kilku procesów rachunkowych: PTP, RTR i OTC.
Zakres zadań księgowej w procesie RTR, zatem Record to Report polega na wykonywaniu czynności związanych z zamykaniem danego miesiąca i przygotowywaniem specjalnych sprawozdań finansowych albo raportów okresowych.
Autor: Phillip Pessar
Źródło: http://www.flickr.com
Kolejnym zadaniem
jest przeprowadzanie księgowań w księdze głównej, prowadzenie rejestrów środków trwałych, ustalanie sald księgowych księgi głównej z tzw.
Jeżeli sądzisz, że ten tekst jest godny polecenia, to kliknij też ten link – równie wartościowe informacje znajdują się w najświeższym wpisie (http://skilex.com.pl/pomoc-prawna-online/).
dziennikami pomocniczymi. Chodzi o skład, rozrachunki czy też środki trwałe, etc. Kolejnym zadaniem jest konsolidacja oraz potwierdzenie oraz konsolidacja sald czy transakcji w spółkach należących do grupy. Czynności w granicach procesu OTC, zatem Order to Cash to zapisywanie wyciągów bankowych, alokowanie płatności przychodzących, utrzymywanie kontaktów z odbiorcami, czyli w praktyce monitoring zobowiązań czy też uzgadnianie sald rozrachunków. W ramach takiego procesu, księgowi posiadają także za zadanie utrzymywanie kontaktów z pracownikami działu handlu.
W granicach procesu PTP, zatem Price to Pay do zadań osoby funkcjonującej na etacie accountant należy księgowanie faktur od dystrybutorów czy też przygotowywanie przelewów. Pracownicy muszą również podtrzymywać styczność z dostawcami, czyli monitorować terminy płatności czy też negocjować salda rozrachunkowe. Następnym obowiązkiem księgowego pracującego w procesie PTP jest podtrzymywanie kontaktu z członkami personelu działu zakupów.
Pracę na etacie księgowego w ramach procesu BPO/SSC może rozpocząć praktycznie każdy absolwent uczelni w Polsce, który spełni kryterium znajomości języków obcych. Przeważnie oprócz języka angielskiego taka osoba powinna posługiwać się również sprawnie jeszcze odmiennym językiem obcym oraz mieć umiejętności analityczne.