Marketing w potocznym przesłaniu jest utożsamiany z reklamą. Jest to tak powszechne spojrzenie, że nawet zawodowcy od czasu do czasu zawężają tą dyscyplinę nauk ekonomicznych do tego ułomka aktywności marketingowej. W klasycznym rozumieniu marketing miał identyfikować pragnienia konsumenta, czasami kreować je, oraz dbać o to żeby firma miała bieżące dane o tym czego pożąda konsument.
Autor: Felix Padrosa Photography
Źródło: http://www.flickr.com
Równocześnie pożądane byłoby by klient dobrze kojarzył przedsiębiorstwo oraz produkt czy usługę. Takie dążenie do pokazania użytkownikowi iż poza przychodem interesuje nas człowiek jako taki nie musi być zaraz postępowaniem podyktowanym wyrachowaniem. Im w wyższym stopniu szczere staje się zaangażowanie przedsiębiorstwa w jakiekolwiek cel charytatywny tym odpowiedniej z punktu spojrzenia marketingu. Słowem, jeżeli prezes chce podarować jakiekolwiek środki na chlubny cel, dlaczego się tym nie pochwalić, budując w ten sposób korzystny wizerunek przedsiębiorstwa.
Rzecz jasna sekcja marketingu winna również dbać o to, by w odpowiedni sposób zadbać o pragnienia konsumenta i spełnić jego oczekiwania. Również winna zadowolić wyczekiwania co do sposobu sprzedaży, w pewnej mierze opakowania artykułu. (Stąd żądania w firmach ubezpieczeniowych co do ubioru pracowników). Aktualnie o to by klient jak najlepiej kojarzył biznes dba się na czasem bardzo subtelnych poziomach, przyznaję niekiedy dość kontrowersyjnych.
Jeżeli musisz poznać studiowany w tym artykule temat, to kliknij tutaj i zdobądź pomocne informacje (https://tvk.pl/) także w podobnym portalu.
Używa się na przykład w przedsięwzięciach promocyjnych woń.
W latach 90-tych dwudziestego wieku wykazano, iż użycie właśnie woni może podnieść sprzedaż towaru i w ten sposób narodził się tak zwany marketing zapachowy. Dowiedz się więcej: skuteczna aromaterapia. Przykładem może tu być takowe rozstawienie nawiewu powietrza w piekarni, by woń świeżego chleba rozchodził się w calutkiej okolicy piekarni – może to przynieść powiększenie obrotów, ponieważ z jednej strony budzi głód konsumenta z drugiej zaś strony aromat świeżego chleba jest jasnym znakiem, iż towar który oferuje piekarnia jest najwyższej jakości.
Autor: jacinta lluch valero
Źródło: http://www.flickr.com
Marketing zapachowy stosuje się także w innych sferach, dla przykładu we fryzjerstwie czy w perfumerii. Ustalono, iż pewne wonie wywołują u ludzi stan spokoju, co może ich skłaniać do korzystania z naszych usług a już na pewno uczyni iż choćby przelotnie zaciekawią się naszą działalnością i nasz wyrób zaistnieje w ich myśli.