O tym, że dobry przygotowany do pracy ekspedient jest w stanie sprzedać właściwie każdy, nawet ten wadliwy produkt, przekonaliśmy się już niejeden raz. Cechy usposobienia mają tutaj niemarginalne znaczenie, lecz chyba o dużo więcej zawdzięczamy odbytym szkoleniom. Właściwie wszelkie umiejętności możemy przećwiczyć, chociaż przy okazji warto dodać, że nie każdy ma szansę na karierę w sprzedaży. Wystarczy tutaj wspomnieć o introwertykach, którzy już z założenia nie będą komfortowo czuli się za kasą.
Kto jednakże
własną przyszłość zawodową wiąże ze sprzedażą, może nieco podnieść stan swojej wiedzy i nauczyć się dodatkowo wszystkich technik sprzedażowych. Na pewno o wiele łatwiej mają ci, którzy już od wczesnej młodości sprzedawali niewielkiej wartości towary w serwisach aukcyjnych. Należy jednak przypomnieć, że znane powiedzenie uczy: na naukę nigdy nie jest za późno. Kierując się tą sentencją nawet ci wieloletni sprzedawcy zapiszą się na kurs. W końcu w życiu należy kierować się pokorą, bo wtedy, co zabrzmi trochę paradoksalnie, możemy więcej osiągnąć.
Autor: KSAF AGH Krakowska Studencka Agencja Fotograficzna AGH
Źródło: http://www.flickr.com
Wiele razy mieliśmy okazję przyjrzeć się sprzedawcom, którzy siedzą niemalże bezczynnie za ladą i czekają na klientów. Taka praca chyba do tych szczególnie miłych się nie wlicza i jest pozostaje mało perspektywiczna. Zresztą jeśli taki sklep nie ma klientów, to przecież w niedługim czasie zostanie zlikwidowany. Zdarzają się jednak i takie sytuacje, kiedy sprzedawcy muszą obsłużyć tak wiele osób, że trudno jest im wypić cały kubek gorącej herbaty. O ile tacy subiekci nie są kasjerami w sklepie wielkopowierzchniowym, to mogą z powodzeniem pójść na szkolenie zatytułowane zarządzanie sobą w czasie (http://trenerzy.pl/problematyka/zarzadzanie-soba-w-czasie/). Dzięki zdobytej wiedzy będą w stanie radzić sobie z różnymi sytuacjami, które przytrafiają się w czasie pracy.
Następnym wartym uwagi szkoleniem jest profesjonalna obsługa klienta (
http://trenerzy.pl/problematyka/profesjonalna-obsluga-klientow/). Sprzedawcy nierzadko bywają o wiele bardziej zainteresowani swoim smartfonem niż pytaniami potencjalnych nabywców. A jeśli nawet pragną współpracować z kupującym, to czasami okazuje się, że nie posiadają nawet elementarnej wiedzy na temat
artykułów wyłożonych na regałach. Młoda ekspedientka, która nie jest w stanie zareklamować i doradzić np. najlepszego w konkretnym przypadku modelu pralki, powinna pomyśleć nad zmianą profesji albo ostro wziąć się do pracy. W końcu profesjonalna obsługa klienta nie polega tylko i wyłącznie na miłym dzień dobry adresowanym do właśnie wchodzącego delikwenta.
Autor
www.trenerzy.pl