Można naturalnie nie przyjmować nowego pracownika, a jedynie dokształcić kogoś z zespołu, który już mamy. Takie szkolenie trwa najczęściej kilka dni i jest dość drogie, jednak to jednorazowy koszt. Naturalnie pracownik będzie musiał co pewien czas się dokształcać – na przykład gdy zmieni się choćby ustawa o finansach publicznych czy przepisy mocno związane z sektorem zamówień publicznych, ale i tak – nie potrzebujemy wtedy przyjmować do pracy kolejnej osoby, co wiąże się ze stałymi kosztami.
Jeszcze innym wyjściem jest wynajęcie firmy zewnętrznej do przygotowania każdej oferty. Obecnie na rynku istnieje mnóstwo takich przedsiębiorstw, więc to nie kłopot. Należy jednak sprawdzić taką firmę, zanim powierzymy jej przygotowanie dokumentacji. Prawo zamówień publicznych jest skomplikowane, zatem upewnijmy się, że osoba przydzielona do naszego projektu doskonale orientuje się w takich tematach. Dobrze jest skorzystać z firmy zarekomendowanej przez kogoś. Najczęściej – gdy prowadzimy własną firmę mamy kontakty wśród innych przedsiębiorców. Być może któryś z nich korzystał z usług tego typu firmy i może nam jakąś polecić albo kategorycznie odradzić. Co jak co, ale negatywne opinie o podwykonawcach rozchodzą się z prędkością światła, więc musimy mieć baczenie na to, z kim chcemy rozpocząć współpracę.